Jeśli chodzi o branding, to, co widzisz, jest tym, co dostajesz. Przynajmniej tak będą się czuć potencjalni klienci. Nie będą mieli powodu, by dawać firmie, która nie robi wrażenia wizualnego, korzyść z wątpliwości — to od marki zależy, czy zdobędzie takie zaufanie. W brandingu „to, co widzisz” to tożsamość wizualna marki.
Identyfikacja wizualna Poznań
Identyfikacja wizualna firm to sposób, w jaki kształtujesz percepcję i tworzysz wrażenie poprzez widoczne elementy swojej marki. Obrazy są potężną formą komunikacji, szczególnie dlatego, że nie komunikują się za pomocą słów. Przemawiają na pierwotnym, emocjonalnym poziomie, dzięki czemu są bardziej przekonujące. Ale z wielką mocą komunikacji wiąże się wielka odpowiedzialność: musisz być bardzo ostrożny, aby nie wysłać niewłaściwej wiadomości.
Aby upewnić się, że Twoje wizualizacje komunikują się tak, jak powinny, opracowaliśmy ten przewodnik po wszystkich kwestiach związanych z tożsamością wizualną — do końca będziesz przygotowany do stworzenia takiej, która zainspiruje klientów do zwrócenia uwagi.
Czym jest identyfikacja wizualna?
Zabawny projekt tożsamości marki dla sklepu taco ze wzorem, logo i kubkiem. Kolorowy, śmieszny i zabawny projekt „Identyfikacja wizualna firmy – Poznań” autorstwa grafika z Poznania.
Identyfikacja wizualna to wszystkie obrazy i informacje graficzne, które wyrażają, kim jest marka i odróżniają ją od wszystkich innych. Innymi słowy, opisuje wszystko, co klienci mogą fizycznie zobaczyć, od logo po wystrój wnętrza sklepu.
Często identyfikacja wizualna kończy się opracowaniem przewodnika po stylu marki, który zawiera spójne instrukcje dotyczące tego, jak marka powinna być reprezentowana wizualnie przez cały czas iw każdej sytuacji.
Celem identyfikacji wizualnej jest:
- wywarcia emocjonalnego wrażenia na widzach
- informowanie widzów o charakterze marki i oferowanych usługach/produktach
- aby ujednolicić wiele różnych aspektów działalności dzięki spójnym efektom wizualnym
Identyfikacja wizualna a tożsamość marki
Identyfikacja wizualna ma nieodłączny związek z tożsamością marki. Z jednej strony tożsamość marki jest holistycznym wyrazem wszystkiego, co czyni markę tym, czym jest. Obejmuje identyfikację wizualną wraz z elementami niewizualnymi, takimi jak głos marki, przewodniki redakcyjne, misja, podstawowe wartości itp.
Jednocześnie tożsamość wizualna jest odrębną dyscypliną, która obejmuje inny proces myślowy i podejście niż tożsamość marki jako całości. Chociaż zachodzi nakładanie się, zwykle w każdym z nich zaangażowane są różne zawody. Tożsamość marki jest nadzorowana przez marketerów, a identyfikacja wizualna obejmuje projektantów i dyrektorów kreatywnych.
Krótko mówiąc, tożsamość marki opisuje, kim jest marka w środku, podczas gdy identyfikacja wizualna marki wyraża, kim jest marka na zewnątrz.
Elementy identyfikacji wizualnej
Identyfikacja wizualna jest zasadniczo wizualnym językiem marki. Jako takie, jego poszczególne elementy są, podobnie jak słowa, budulcem, który pozwala posłańcowi tworzyć znaczenie. Tutaj przyjrzymy się tym oddzielnym elementom, które łączą się, tworząc spójną tożsamość wizualną.
Grafika w identyfikacji wizualnej
Grafika w kontekście identyfikacji wizualnej to zasoby obrazkowe, które zostały narysowane lub zaprojektowane. Mogą być tak proste, jak formy i kształty — pomyśl o klocku Lego lub butelce Coca-Coli i o tym, jak te charakterystyczne sylwetki oznaczają ich marki. Mogą też być bardziej złożone, takie jak logo, ikony, a nawet pełnowymiarowe ilustracje lub animacje.